Rotacja w telemarketingu – praca dla studentów

Praca agenta nieruchomości od kuchni
28 lipca 2017
Wymagane specjalizacje jako trener personalny
10 sierpnia 2017

Praca w telemarketingu i w call centrach cieszy się dużym zainteresowaniem. W wielu przypadkach jest to zajęcie tymczasowe lub dorywcze. Z czym wiąże się taka praca? Zadanie operatorów w centrum obsługi klienta polega na pozyskiwaniu klientów, sondowaniu ich preferencji i potrzeb oraz na sprzedawaniu produktów i usług. Niskie wynagrodzenie, trudna specyfika pracy oraz tymczasowe umowy to główny powód, dla którego trudno utrzymać telemarketerów na dłuższy okres.

Elastyczne godziny pracy

Największą zaletą pracy w biurach obsługi klienta i call center są elastyczne godziny pracy, dzięki którym łatwo można pogodzić ją z innymi obowiązkami. Najczęściej pracę przy telefonie podejmują absolwenci szkół oraz studenci, zarówno uczący się w trybie stacjonarnym, jak i zaocznym. Około 90% pracowników marketingu telefonicznego to osoby do 25 roku życia. Praca w call center nie wymaga doświadczenia ani wygórowanych kwalifikacji, ale przede wszystkim umożliwia pracę w bardzo preferencyjnych godzinach. Bez problemu można pogodzić tę pracę z zajęciami i nauką. Można pracować popołudniami, w weekendy czy trybie mieszanym.

Umowa śmieciowa – brak stabilności

Dla wielu osób zatrudnionych w telemarketingu telefonicznym to praca tymczasowa, z którą nie wiążą swojej przyszłości. Po pierwsze, na najlepsze zarobki mogą liczyć ci, którzy osiągają najlepsze wyniki lub osoby, które władają niszowymi językami. Studenci kierunków filologicznych mogą tu zarówno dorobić, jak i szlifować język w bezpośrednich kontaktach. Po drugie, niskie zarobki są satysfakcjonujące dla osób dorabiających, jednak nie wystarczą na utrzymanie rodziny. Duża rotacja w branży sprawia, że najpopularniejszą formą zatrudniania telemarketerów jest umowa zlecenie. Tzw. umowa śmieciowa nie zapewnia żadnych świadczeń i gwarancji pracownikowi, przez co w dalszej karierze jest po prostu bezużyteczna. Nie opłaca się podpisywać umów z pracownikiem, który przychodzi to pracy ze świadomością, że gdy tylko trafi się lepsza praca, porzuci obecne zajęcie.

Niskie zarobki, śmieciowe umowy i duża rotacja tworzy zamknięte koło i kiepską reputację tej profesji. Oczywiście są wyjątki, jednak mediana zarobków na stanowisku telemarketera wynosi nieco ponad 2300 zł brutto, co jest dobrym wynagrodzeniem jak na pracę tymczasową czy dorywczą.

Dodaj komentarz